liverpool.reismee.nl

ondertussen in Liverpool...

We zijn hier ondertussen al een week en twee dagen in Liverpool, waar we nog steeds geen regen hebben gezien!

We hebben dinsdag onze eerste ontgoocheling moeten verwerken... Vorige week tijdens de voorbeeldlectures deden we mee aan een quiz om tickets te winnen voor Liverpool of Everton. Vol goeie moed speelden we mee.. we gaven ons formulier vijf minuten voor de deadline af, maar we zagen dat er nog heel wat deelnemers waren en dat nam onze hoop op de tickets wel wat af, maar meedoen is belangrijker dan winnen!

Dinsdag (toen onze mail van John Moores University eindelijk geactiveerd was) bekeken we onze mails en wat zagen we?!! We waren tweedes geworden!! Natuurlijk waren de tickets voor vorige zondag en zagen we de match van Everton aan onze neus voorbijgaan...

We stuurden een vriendelijk mailtje terug, maar hadden de hoop al opgegeven. Nu blijkt dat we 4 oktober naar Everton - Stoke city mogen gaan kijken!

We hebben ook onze eerste echte lectures achter de rug. Totaal anders dan in't HILO in Gent. Alle lessen zijn hier in kleine groepjes en tijdens de lessen is het muisstil. Het lijkt ook alsof de studenten mekaar onderling niet zo goed kennen...

Via facebook hebben we een paar andere Erasmusstudenten in Liverpool ontdekt waar we binnekort eens mee gaan afspreken. :-)

Onze zeven afleveringen van van vlees en bloed zaten erop, dus het was tijd voor een party gisteren. (Sam is trouwens al een uitstekend imitator van Maurice en den Herman!)

We spraken af met Guy en zijn vrienden om eerst op het kot van James een beetje op te warmen. Het beeld van de drinkende (zuipende) Britten werd helemaal bevestigd! Ondanks het feit dat ik mij toch meer op mijn gemak voelde met mijn lange broek aan en ik nog niet in minirok ben uitgeweest, heeft Sam zich volledig aangepast aan de plaatselijke cultuur. Al zal hij wel nog wat moeten oefenen om echt mee te kunnen zonder de dag nadien te moeten recupereren in zijn bed :D

Het was wel een plezante avond! We maakten onder andere kennis met de dubbelganger van Cotnie!

Een vriendin van Guy vond ons echte schatjes en heeft wel tien keer gezegd dat 'she really loves us'. (we weten wel niet goed of dat aan ons lag of aan al de drank die ze al ophad)

Groeten,

Sam en Sara!

cotnie

lekker zeg nen dubbelganger !!! Ma ge weet olik dat er maar ene echten is é, ge herkent hem aan zijn overdreven snelle looppas, aerodynamica op de fiets en torpedosnelheden tijdens het zwemmen... en aan tgezever