liverpool.reismee.nl

Dag 1: September the 16th

Na een eerste korte verkenning in Liverpool city, waarover Sara al schreef, ging Sam ook zijn eerste looptochtje maken op Engelse bodem. Op de kaart die we gekocht hadden zocht ik naar een groot park, loopschoentjes aan en weg was ik. Na lang zoeken en rondlopen in de achterbuurten van Liverpool, met heel veel roepende mensen, pintje in de hand en enorm veel vuilnis op straat, kwam ik er ook aan. Daarna heb ik er enkele rondjes gelopen en ben ik op zoek gegaan naar een eenvoudige weg terug, maar echt gezellig was het daar ook weer niet. Ik was blij als ik weer in de vertrouwde omgeving van St. Andrews Garden was en lichtjes trots op de eerste sportieve activiteit!

Toen werd het tijd om onze eerste stapjes in het Liverpoolse nachtleven te zetten. De twee studenten die deze zomer in Gent waren geweest zouden ons deze avond meenemen naar leuke feestjes maar helaas lieten ze ons aan ons lot over! Ze hadden de nacht ervoor zodanig veel gedronken dat ze beiden te ziek waren om nog op stap te gaan. Ja, inderdaad typisch Liverpools!

Ze wisten ons wel nog te zeggen dat thé place to be Concert Square was. Na onze tweede aflevering van 'Van Vlees en Bloed' met de moemoe en onzen André gingen we de sfeer opsnuiven! We gingen toen naar een gezellige cocktailbar (2 cocktails for the price of 1!) waar ze ondertussen ook de match van Liverpool uitzonden. Met mijn sjaaltje aan (merci Tjeerd!) leek ik precies 'nen echten'! Eens de match voorbij was stroomde het volk toe, werd de muziek op het maximum gedraaid zodat we elkaar totaal niet meer konden verstaan en vonden wij het tijd om op te stappen. Niet dat we mietjes zijn maar we werden de volgende dag om 9uur op de John Moores University verwacht.

Het volk dat toen overaal op stroot opdook, dat kan je je echt niet voorstellen als je er niet bij bent. Alle meisjes, maar echt ALLE, lopen in een minikleedje rond, zilveren hakjes en borsten die net niet uit de truitjes vallen. Zelfs op een Bal Marginal zie je ze zo erg niet bij ons. In de 2 dagen dat we hier al zijn heb ik nog geen enkel normaal, Gents-achtig meisje zien lopen. Op de terugweg bleven we verbaasd door het vele blote vlees dat te zien was. Maar plotszag ik de enigste 4 normale meisjes die ik hier al gezien had. Ze vielen ook enorm op: lange broek in plaats van een kleedje, trui en jassen in plaats van een topje en een sjaal in plaats van make-up. Ik wees Sara er op en in het passeren hoorden we dat ze Vlaams praatten! Dit betekent dus dat er hier geen enkele normale mensen zijn, behalve de Belgische toeristen!

We raakten al snel aan de praat en het bleken 6 meisjes te zijn die hier op reis waren en die alle 6 in Gent studeerden! Samen bekeken we nog wat meer mensen rondom ons waardoor we al snel een 'What the fuck are you lookin' at' naar ons hoofd geslingerd kregen. We hadden al meteen enkele gemeenschappelijke vrienden zoals Pieter Van Der Meulen, Laura Van Hijfte en Veerle Van Holle :) Wat is de wereld toch klein!

Samen met hen hadden we een enorm leuke avond en gingen we nog naar een pub met een live-band die covers van the Beatles en the Rolling Stones speelde. Later dan gepland, maar uiterst tevreden kropen we in ons bedje.

Moraal van het verhaal, Liverpool is Marginaal :)

Oftwel: Hoewel het hier plezant is, Oost West, Thuis Best!

En tot slot: Sara moet dringend wat kortere kleedjes gaan kopen als ze hier nog wil uitgaan!

Veel liefs!

Sam en Sara

Reacties

Reacties

Pieterrr

Nhehe, zalig... Zo koewl da jullie Rietje tegen kwamen =)
Kortom, ik wil maar zeggen.. Geniet ervan! Zet nog vele stapjes en... Sara laat je es volledig gaan tijdens jullie volgende shopsessie ;)

Astrid

Alé Sara zal naast haar eerste grote stap: hakken, dan toch ook nog een kleedje moeten aanschaffen ;)
Hier nog niks veranderd, ik werk nog steeds verschrikkelijk hard.... Morgen LO-les, ik moet toch nog eens goe nadenken hoe da jagerbal in zijn werk gaat ze... :D

Maria

awel zie Sara, "oost west, thuis best"!!!! Met de Sam zou 'k ik nog overeenkomen......'k Bennekik precies nog zo antiek nie hé;-)))))

Bashir

Hey Sam en de rest natuurlijk

en Sam heb je Torres gezien:d??

Ellen vl

cool, ik denk dat jullie zich daar nog beestig zullen amuseren! Koop maar alvast fuckU botjes!

Anderszijds, een beetje respect voor nieuwe culturen kan steeds nuttig zijn, vergeet niet dat jullie daar in een culturele minderheid zijn.

Veel plezier nog,
Ellen

Veerle

Hej Sara en Sam!
Ik hoorde via Laura (Van Hijfte..^^) dat we al vermeld stonden in jullie tweede blogbericht! hoeraatjes
Wie waren de meisjes? Je laat ons in spanning afwachten..
Zeg, amuseer jullie daar nog, verwaarloos de blog niet en denk eens aan de arme medestudenten int Hilo, die hopeloos verloren lopen zonder de aanwezigheid van S&S..
Een berg liefs!
Veerle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!