liverpool.reismee.nl

Aankomst..

Hallo allemaal!

Wij zijn gisteren goed aangekomen in Liverpool en hebben ons hier ondertussen al een beetje geïntegreerd en geïnstalleerd.
De heenreis verliep vlot, maar we maakten al meteen kennis met het REGENachtige weer van Engeland. Gelukkig scheen de zon opnieuw toen we aankwamen in St Andrews Garden.
We zijn al een beetje gewend aan de tegendraadsheid van de Engelsen.
- euro's => pound
- km => mile
-rechts rijden=> links rijden (wat soms nog wel voor verwarring zorgt wanneer we veilig een straat willen oversteken)
- europees stopcontact => engels stopcontact

Toen we aankwamen in ons appartement, voelden weons al meteen thuis want de concierge is eigenlijk een beetje Rudy the second! Alle mensen die we hier al tegenkwamen zijn echt vriendelijk en van de 'norse afstandelijke' Britten hebben we nog niet veel gemerkt.

We hebben elk een kamer in een appartement dat we delen met zes personen. Er zijn hier ook al twee andere kotgenoten waar we al een kort babbeltje mee geslaan hebben. Door het onverstaanbare Liverpoolse accent twijfelen we nog een beetje of ze nu eigenlijk 'teacher' of 'theatre' studeert. We hebben wel al ontdekt dat het een echt fuifbeest is want ze heeft ons vannacht toch wel een tijdje wakker gehouden door nogal tamelijk veel lawaai te maken tijdens haar nachtelijke thuiskomst.
Onze andere huisgenoot studeert 'iets met computers' :) We wachten nog in spanning af op de komst van de twee andere studenten.

We hebben (enkel voor in geval van nood, want koken doen we natuurlijk zelf! :)) gisteren ook al een goedkope mc donald's gevonden en al eens uitgetest! Vandaag hebben we (chef kok Sam met hulpkok Sara) zelf spaghetti gemaakt (waar we toch terecht fier mogen op zijn :)).
We hebben ook een Engelse simkaart gekocht, dus vanaf nu kan je ook sms'en/ bellen naar:
Sam: 00447760916095
Sara: 00447760914780 (Ook bellen met de GSM is hier veel goedkoper dan in België.)
Inkopen doen is hier echt gemakkelijk want alles ligt op wandelafstand van St Andrews Garden. Je ziet hier dan ook bijna geen enkele fietser.

Sam voelt zich, naar eigen zeggen,een beetje in Aalst, want we hebben hier al veel 'marginale' mensen zien rondlopen! :)

Tot binnekort!

Sam en Sara

PS: post is altijd welkom op:

Sara D'HaeseSamuel Galle
L3 5XA L3 5XA
United KingdomUnited Kingdom

Karlien

Dag Sara!

Fijn dat jullie daar goed zijn aangekomen! Alles is daar blijkbaar wel in orde! 't Wordt daar goed, dat hoor ik al! Geniet er nog van!
X Karlien

Rudi

Hello, ben blij dat jullie goed zijn aangekomen en hartelijk verwelkomt door mijn Engelse tweelingbroer.
Zo gaan jullie mij niet al te erg missen hé.
Ben zeer benieuwd naar alle verhalen van daar, dus zet ze hier maar op de site.
Vele grtjs en mis jullie toch hoor . Rudi XxX

Elke Callewaert

hoi,

Sam en Sara, geniet van jullie reis! We zullen je missen! maar ik ben er zeker van dat jullie zich zeer goed gaan amuseren!
heel veel grtjs
elke xxxx

Elien

Hey Sam en Sara,

jammer dat ik het afscheidsfeestje moest missen maar gelukkig heb ik jullie in de vakantie toch eens gezien.
Nu zullen we jullie een tijdje moeten missen maar ik wens jullie heeeeel veel plezier!
Geniet van de ervaring en vergeet niet die af en toe met ons te delen via deze blog want ik vindt het een super tof idee :-)

Have fun!!
Greetz
x

Kristel

Sam en Sara,

Echt tof die blog en vooral...plezant om te lezen hoe jullie jullie te midden van zoveel ´ anders´ ook snel thuis voelen! Ik kijk uit naar meer verhalen van jullie!
Kristel