liverpool.reismee.nl

een korte update

Hij komt, hij komt...en hij is gekomen!! Sint-Maarten is mij niet vergeten hier in Liverpool! Op voorhand zorgde het bezoek al voor ‘chocolatte mannekes', nic nacjes, marsepein,... zodat we hier een beetje een Sint-Maarten gevoel kregen in het verre Liverpool (ondanks onze goede voornemens om GEZOND te koken en te eten). Hier in Liverpool kennen ze Sint-Maarten of Sinterklaas helemaal niet en het is hier dan ook al enkele weken kerstsfeer in de straten en de shops. Woensdagmorgen was het tijd om het pakje te openen van 'de kalender' voor Sint-Maarten. Ik denk dat we tijdens het spelen van het spel onze kotgenoten hier al een beetje op de zenuwen hebben gewerkt, want bij het Halli Galli spel is het namelijk de bedoeling om zo snel mogelijk met het belletje te rinkelen als de juiste kaarten op tafel liggen. Heel wat gebel dus in flat 411 deze week. Voorlopig wint Sam nog elk spel dat we spelen en raakt hij het al wat beu... maar hij heeft wel beloofd om het spel te blijven spelen tot ik het ook eens kan winnen :-)

Vrijdag was het tijd voor een ander spel: squash! Ik begon mijn wekelijkse vrijdagavondactiviteit hier toch al wat te missen, dus daagde ik sam uit voor een partijtje squash (jammer genoeg wel zonder ACE'ken in de plaza achteraf). Sam vond het helemaal geen uitdaging en was er van op voorhand al van overtuigd dat hij de match vlotjes ging winnen op conditie. Sara gaf zich echter niet zomaar gewonnen en begon fris aan de match en won vlot (zeer vlot!!) maar sam is van plan om revanche te nemen in de komende weken!

Zaterdag stond onze citytrip naar Manchester op het programma. Onder een stralend zonnetje namen we de trein naar een van de populairste toeristensteden van Engeland. Toen we (zoals het hoort voor echte toeristen) buitenkwamen uit the tourist office, begon het echter te regenen... het typische Britse weer duurde ongeveer gans de dag en de belangrijkste omschrijving van onze dag in Manchester is dan ook: regenachtig!
Per toeval kwamen we aan de tourist office ook Maria tegen! Een Spaanse Erasmusstudente die we leren kennen hadden in Liverpool. Ze vergezelde ons de ganse dag en samen met onze opgezochte info van het internet en samen met haar tips verkenden we Manchester.

Zondag zorgde Sam voor een nieuw culinair hoogtepunt! Hij maakte hespenrolletjes met prei en kaassaus met puree en ik vond dat toch eventjes het vermelden waard :-)
's Middags ging ik, op aanraden van muziekpedagoge Karen, een kijkje nemen naar het koor in de kathedraal.

Gisterenavond hebben we (eindelijk) eens gekookt voor onze flatmates: Sarah en Mich. Het was een gezellige avond met als conclusie: dit hadden we al veel eerder moeten doen!!! Volgende week is het hun beurt om ons te verwennen met hun kookkunsten!

See you soon!

Sara (en Sam, die naar de atletiektraining is)

Reacties

Reacties

Astrid

Seg hebben jullie muziekpedagogie ofzo? Anders wil ik daar zeker en vast meer over horen! (ge kent mij wel he ;) )

Punt 2: waar staat het hoogtepunt van zaterdagavond? via skype live in de living van Inge tijdens haar etentje!!!
da moest er bij gestaan hebben Sara!!


alé
tot de volgende ;)
(tof da verhaal van manchester waar ge met die andere erasmusstudente gewandeld hebt ;) )

XX

Karen

Ah, je bent gaan luisteren? En hoe was het? Was het even geweldig als bij mij? :-)

Kimara

Haaai mates!!

Blij dat jullie nog altijd the time of your lifes hebben :) 'k verlang al om jullie in levende lijve te horen vertellen :)

btw.. ik doe mijn stage ook waar jullie jullie stage doen.. nl in de oase! ben al begonnen met observeren.. tis leuk!

hou ons op de hoogte!!

groetjes Kimaar x

Katrijn

Het ace'ken wacht ier op u ze sara! ;)

Rudi

Amaai zeg, jullie hebben daar nogal wat tijd om te gaan winkelen, shoppen, en city trips te gaan doen. Hier zijn ze héél druk aan hun thesis aan het werken hoor, de masters.
Profiteer er maar nog wat van want eens jullie terug zijn gaan het drukke tijden worden.
Vele grtjs, Rudi.

daan

Kzal kik u nog neker moeten uitdagen met squash é sara :p !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!