liverpool.reismee.nl

Week 02/11 in letters

Hello all!

The holiday week with a lot of visitors is over. It's time for the serious work again! Nadat Elien, Jesse en Laura vertrokken waren kwamen de volgende bezoekers toe: Joachim, en een paar dagen later ook Sara's zus (Jolien) en mama.

Met al het bezoek besloten we er dan maar een weekje vakantie van te maken en onze bezoekers met open armen te ontvangen. Joachim kwam maandag toe en de eerste dagen lukte het nog wel om onze goede plannen (af en toe studeren en regelmatig gaan lopen) uit te voeren. Naarmate de week vorderde en Sam en Joachim toch ook het Liverpoolse nachtleven moesten verkennen lukte dit heel wat minder.

Hoogtepunten van de week waren:

  • - de match Everton - Benfica live! Helaas zijn de Everton supporters niet erg enthousiast en hadden ze ook niet echt veel zin om een nieuw voetballied aan te leren. Na 2 maal luidkeels: 'We are blue, we are white, we are f#cking dynamite' te roepen (zonder weerklank uit het publiek) besloten Sam en Joachim ook gewoon rustig naar de match te kijken. Jolien had het al vroeger begrepen en deed dan ook alsof ze ons niet kende. De match werd dan nog verloren ook ...
  • - Wonder boven wonder zijn onze douches en keuken volledig piekfijn in orde nu. Volgende bezoekers mogen zich ook steeds eens laten gaan met kuisproducten. Het was ook weel eens ‘vandoen' (Aalsters dialect). Merci Christine
    Laughing
  • - Sam troefde Joachim meermaals af in het schaken
  • - de Liverpool stadium tour. Goed dat die voetballers veel verdienen want hun kleedkamer is lelijker dan die van Sam bij Racing Gent en je zal maar bankzitter zijn bij Liverpool, dan mag je anderhalf uur op een klapstoeltje zitten net als de supporters. Weinig comfort, maar naar het schijnt is de sfeer er wel fantastisch.
  • - Alle dagen regen. Vandaag, nu alle bezoekers weer weg zijn, schijnt de zon weer!
  • - Enkele fantastische concerten tijdens de Liverpool Music Week. The Legend Daniël Johnston bezorgde ons op het einde kippenvel.
  • - Joachim maakte Sara en Sam af in het pokeren en hield daar 4 pond aan over ...
  • - De meegebrachte potten appelmoes uit België, die gaan ons smaken!
  • - ...

Het was heel leuk met het bezoek, jammer dat ze weg zijn. Aan iedereen die nog op bezoek wil komen: jullie zijn meer dan welkom! Sara's stadswandeling staat ondertussen al helemaal op punt! Let wel op: Elien merkte terecht op dat Eurostar voor de heenreis naar Londen wel duurder is dan die voor de terugreis. De heenreis duurt dan ook maar 1 uur (waarschijnlijk een rechtstreekse trein) en de terugreis 3 uur (waarschijnlijk veel stops) ! Het zou ook aan het uurverschil kunnen liggen natuurlijk

Laughing

Liverpool is een leuke stad, we voelen er ons al helemaal thuis!

You'll never walk alone ...

Sam and Sara!

Reacties

Reacties

tineke, peter & kids

Hoi sam,
wij zijn via je mama ook op je blog beland. Kunnen we je ook een beetje volgen, vinden we tof.
Veel plezier ginder.
Veel groetjes ook van fiene en korneel!

Astrid

Enkele opmerkingen:
*NATUURLIJK won Benfica de match!!! Dé ploeg van Portugal....
*Hebben jullie geen poetspersoneel? Bij ons werd alles iedere week gekuitst + nieuwe lakens en handdoeken ;) een beetje hotel mama zonder mama
*Ik herinner mij nog dat ik aan mama ook gevraagd had om appelmoes mee te brengen!!! Ik verlangde daar ook echt naar haha terwijl je het eigenlijk zelf even goe kan maken e sara'ke (aja want gij hebt een kookplaat da hadden wij zelfs ni)


Alé ik kruip vroeg in mijn bedje ... ge weet maar nooit
Hij komt, hij komt, ......


XXX

koen

Dag Sarake,

Lang geleden, ge komt gij niet meer buiten zeker? Tis al megalang geleden dat ik u nog int stad ben tegen gekomen...;) oke tot zover mijn stomme mopje dat zeker iedereen al 1000 keer zal gemaakt hebben!

Zelfs al zou ik op een onbewoond eiland zitten en sterven van de honger, ik denk niet dat appelmoes hetgene is waar ik zo zou naar hunkeren... maar toch ben ik blij dat ik zodoende een beetje een wens van jou in vervulling heb kunnen laten gaan! :D (klinkt ni echt he, 4 werkwoorden achter elkaar...ma foert ze)

jaja jong sara, je hebt er gisteren toch een hevig feestje aan gemist ze! ma het was idd wel een gezellig telefoontje, zo een persoonlijk jij-wij gesprek:D. Alleen helaas dat het kiezen was tussen een beeld van een vastgelopen beweging van je hoofd, waarmee we meer waar voor ons geld kregen (namelijk 2keer het hoofd van sara) of een goede klanknabootsing - eens die eindelijk werkte. ik zie je nog zo zeggen "ik..chchchch...ja..chhchchchchch..vinde ni?..chchchch..." het waren idd zeer verhelderende gesprekken die we meer zouden moeten voeren! voor een leek kan het vreemd overkomen, maar voor mij waren je halve klanknabootsingen duidelijker als het beeld! mijn medemensen van gisteravond hadden dan ook het sublieme idee opgevat om allen vóór mij te staan... de kleintjes stonden achteraan...met name ik en inne - en inne is zeker niet groter als mij!! echt niet inne! maximaal even groot :). ma bon ik wijk af.. toch bedankt sara om tussen al die mensen mij te zien staan en te zeggen "isda koen?". ik hoop dat je mijn hand daar ergen zien wuiven hebt boven de rest.

om het gemis van het feestje gisteren en nog meer het gemis van ons (aan wie je onverwijld elke dag denkt!) te stillen...beloof ik je dat er na de examens, als onze lieve moppentappende sara reeds terug is... er bij ons (lees pieter en koen) nog eens een kaartavondje/times upnachtje zal plaats vinden... oproep om onze hoofden bijeen te steken en agenda's in elkaar te schuiven...

bon, sara ik ga je even laten, mijn ribbekes worden koud! maar straks lees en schrijf ik verder!

groeten en kussen,
van mezelf voor uzelf
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!