liverpool.reismee.nl

Een kleine impressie van Elien..

Na het bezoek van Michiel vorige week, is het deze week de beurt aan de bezoekers Elien, Jesse en Laura om door ons als gids rondgeleid te worden in Liverpool.

Een ‘korte' impressie van Elien:

Dear Sara and Sam followers!

Hier zijn we dan! Van Zottegem station naar Brussel zuid, een Quickje gedaan en dan van Brussel zuid naar Londen. Waar we 's nachts toekwamen in onze übergezellige hostel, waar menige jongeren van verschillende nationaliteiten buiten verzamelden om gezellig een pintje te drinken en een sigaretje te roken. We werden meteen verwezen naar onze kamer, een ware multiculti kamer, waar 17 jongeren konden ‘slapen'. Aangezien het al laat was besloten we gewoon nog iets te gaan drinken in de dichtstbijzijnde pub, een Guiness en een Sprite alstublieft en daar zaten we dan tussen de lokale bevolking. Langs de ene zijde een jonge Britse die in druk gesprek was met haar imaginary friend aan de andere kant enkele Britten die veel te diep in het glas gekeken hadden. Het was al snel tijd voor ons bedje, nadat we op atletische wijze in ons stapelbed geraakt waren, probeerden we de slaap te vatten maar dit was niet zo simpel, want onze hostelreceptie besloot tot 3u 's nachts de beste Britste muziek te draaien.

Na enkele uren slaap, was het tijd om naar de eindstreep te sprinten: Liverpool. We waren tijdig opgestaan om de eerste trein naar Liverpool te kunnen nemen, maar helaas. Enkele problemen zorgen ervoor dat we onze trein misten en eerst nog een koffietje moesten drinken. De volgende trein haalden we wel en al snel bereikten we Liverpool. Waar onze bevallige Belgische gastvrouw ons met een stralende glimlach verwelkomde. De Sara D'Haese die we kennen!

Ze begeleidde ons naar haar appartement en we kregen meteen diepvriesverse pizza's voorgeschoteld mmmmmmm. Nadien besloot Sara gids te spelen en ons rond te leiden in Liverpool. Eerst naar het prachtige Albert Dock, waar we ook het maritiem museum bezochten en genoten van de stralende zon en het prachtige uitzicht. De volgende stop was het bekende Mathew street, waar de legendarische Beatles pub, Cavern Club, gevestigd is. Nadien waren we toe aan een welverdiende rustpauze in de dichtstbijzijnde pub, tijd voor een Guiness (Jesse), een colaatje (Sara) en voor mij de gewoonlijke Sprite. Vervolgens was het tijd voor het architecturale deel van Liverpool en flatgebouw met een draaiende deel, best spectaculair voor onze Belgische nuchterheid. Tenslotte beloofde Sara ons een prachtige zicht over Liverpool city, het was slechts een kleine wandeling. Voor de topsporter in ons misschien wel, maar voor de gemiddelde Engels-Aardrijkskunde student was dit al een hele uitdaging. Het zicht was echter wel fenomenaal en we kregen er gratis nog wat vuurwerk bij. Terug in St-Andrews Gardens kregen we van Sara en Sam lekkere broodjes en meldden ze ons met grote vreugde dat we uitgenodigd waren op een heuse Halloweenparty. De meest 'geliefde en populaire' kotgenote Joey, Joeyken voor de vrienden, meldde ons alvast met volle enthousiasme dat ze Halloween als dead cheerleader ging vieren. We keken er alvast naar uit. Maar een uurtje later werden we overmand door de vermoeidheid en we opteerden voor een drankje in de uitgaanswijk. Even later moesten onze Belgische oogjes wennen aan de Liverpoolse klederdracht, het was niet makkelijk de Halloweenkostuums en de gewone avondkledij van elkaar te onderscheiden, korter kon niet, zoiets zie je bij ons nog niet tijdens een hittegolf! Na onze activiteit besloten we de slaap te vatten en voor we het wisten was het half tien 's morgens, oeps! Na ons, jawel, Belgisch ontbijt besloot Sara wijselijk wat voor school te werken en trokken Jesse en ik de stad in. We brachten een bezoekje aan het Beatles museum, een echte must see! Na een Starbuckske, besloten we Sara te gaan halen en haar in te leiden in de wereld van Kentucky Fried Chicken, mmmm! Vervolgens gingen we op jacht, de jacht naar de ingrediënten voor onze welbefaamde tagliatelle met scampi's in paprikasaus. Na 3 winkels slaagden we dan ook in onze opdracht joepie! Tijd voor Sara om weer gids te spelen, we bezochten achtereenvolgens de Chinatown, the Anglican Cathedral en the Metropolitan church. Eenmaal terug ‘thuis' moesten we niet lang wachten of Sam maakte als een ware gentleman voor ons een heerlijke chocomelk met de hier ohzo populaire marshmallows. Morgen plannen we nog een museumpje en dan hopelijk nog een Burger Kingske doen en dan keren we jammer genoeg huiswaarts. Nu moet ik tot mijn grote spijt afronden beste lezers want Sara wordt ambetant, volgens haar worden lange teksten als blog niet gelezen. Waar haalt ze dat nu weer, niet zij maar wij moeten deze blogs toch lezen of niet soms?

In ieder geval bedankt voor het lezen!

Hugs and kisses,

Elien

Mathieu

Tuurlijk worden lange teksten wel gelezen! Ge hebt wel u werk direct gehad ze meisje ;)
Liverpool is precies wel eens de moeite om te doen?
Veel plezier daar!

Pieterrr

Ik kan alvast melden dat deze lange blog met graagte gelezen werd :)

Rudi

Als het van Liverpool komt kan het niet anders dan interessant zijn om te lezen.

Evelien

Tuurlijk lezen mensen de belevenissen van Elien Haerinck ;-) :p hahaha... Het was er precies wel leuk?!

Kristel

Beste Sam en Sara,

Wat een toffe foto's weer!

Jullie hebben het wel erg naar jullie zin?!

Kristel

Elien

Inderdaad Evelien, het was er heel leuk!
Voor herhaling vatbaar :p