liverpool.reismee.nl

This is England

Zondag 18 oktober: opdracht van de dag op de aftelkalender: blog aanvullen!
Na een dagje werken voor school, vervul ik dan ook zoals het hoort mijn opdracht van de dag, want we hebben weer heel wat te vertellen.

Woensdag hielden we in onze gezellige flat: pancake party voor enkele andere Erasmusstudenten. Na een zoektocht naar een degelijke pannenkoekenpan en alle ingrediënten gingen we aan het bakken. Samen met een 'bolleken ijs' en een chocoladesausje zorgden de pannenkoeken voor het culinaire hoogtepunt van de week :-). Het werd een gezellige avond, al hadden we het werk aan het bakken en afwassen op voorhand wel lichtelijk onderschat... We wachten nu in spanning de invitaties af van de andere Erasmussers om bij hun eens de voeten onder tafel te schuiven ;-)

Om de dood van Vandenbroucke te verwerken (Sam had het er echt moeilijk mee!) maar ook omdat we wel zin hadden in een ontspannend uitstapje, was het vrijdag tijd voor het zotte plan van Sam! 's Morgensvroeg vertrokken we met de trein richting Windermere in het Lake District. Deze keer hadden we meer geluk dan op onze Snowdontrip en met slechts een kwartiertje vertraging kwamen we aan in Windermere, waar de zon al van de partij was!
We hielden er een zoektocht naar een vislijn, maar dit bleek nog niet zo simpel. De enige vislijn die we vonden was er eentje dat al volledig onder het stof zat in een speelgoedwinkel, maar Sam wou en zou vissen! Fier als een gieter vertrok Sam met de vislijn richting Lake. Hij prepareerde er zijn vislijn (het was een soort zelfbouwpakket) onder het oog van de voorbijwandelende toeristen, hij was een attractie op zich. Het enige probleem dat hij toen nog had was het aas... Maar creatieve Sam zocht in het gras naar regenwormen en we hadden nog altijd wat brood als ‘noodaas'.

Nadien gingen we aan boord in de 21C, het rode bootje waarmee we vier uur lang het grootste meer van Engeland verkenden. Sam deed er zijn best om enkele vissen te vangen, maar ze wilden niet maar niet bijten... (het lag ongetwijfeld aan het aas, want aan de viskunsten van Sam valt niet te twijfelen!), zoals hij de lijn uitwerpt, dat doen er hem niet veel na! We ondervonden ook dat parkeren (aanleggen) op het water NOG moeilijker is dan parkeren met de auto. Maar na vier uur bereikten we weer veilig en volledig ontspannen de oever.

We maakten een wandeling naar de jeugdherberg, waar we een mooi uitzicht hadden over de ondergaande zon achter de bergen. Na een partijtje scrabble (dat Sara overtuigend won) was het tijd om naar ons bed te gaan.

De volgende dag was het plan om een mooie uitgestippelde wandeling te maken. Maar aangezien we bij de eerste beschrijving al verloren gelopen waren, besloten we om toch maar een ander wandelpad te volgen. We kwamen uit op de top van de berg waar we een mooi uitzicht hadden over het meer.

In de namiddag was het tijd om ons avondeten te vangen! Deze keer had Sam snel een paar regenwormen gevangen als aas, maar deze keer zaten we niet op de goeie plaats, dus werd het ook dit keer geen succes... de vissen wouden maar niet bijten...

We sloten ons weekend af met een warm chocomelkske met cream and marshmallows, zodat we de batterijen volledig opgeladen waren om er deze week eens in te vliegen met het schoolwerk!

Weetje van het weekend: de toiletten in Engeland zijn hier niet wat ze moeten zijn! Soms kan het een tijdje duren vooraleer de ‘sjassen' werken! En dat zorgt soms voor nogal beschamende taferelen... :-) Maar dat vertellen we wel eens als we terug zijn! :-)

Groetjes,

Sara en Sam

Rudi

Zo te zien hebben jullie daar wel dolle pret. Strakjes willen jullie niet meer terugkeren zekers??
Den Sam aan het vissen, dat zou ik echt willen zien. Als jullie terugzijn kan hij zijn kunsten eens demonstreren aan de watersportbaan.
Nog veel plezier daar en tot binnenkort.
Vele lieve groetjes en XXX van Rudi.

Astrid aja

Awel awel, wie had dat gedacht, verloren lopen en ni goe kunnen parkeren... Echt zoals gij zijt e Sara!
Ik ben blij dat ge nog altijd ni veranderd zijt...
Dit week-end was het cowboyfuif en ook alkuone optreden en zondag zijn we gaan eten voor de Kangoeroes (volleybal Jonas)... Vorig week-end op de dropping van ons Nina hebben Katrijn en ik het over u gehad ze!!

Goed dat ge de kalender stipt volgt,
ik en vele anderen missen u!
(maar het gaat wel snel, ik sleep me ondertussen voort naar de vakantie :D)

XX

P.S. 't Is hier echt koud zenne, 's nachts bijna vriezen... maar nog niet echt superveel regen gehad,veel open hemels dus we klagen niet he :-)

Pieterrr

Whaaaaa, ik ben nu al bnieuwd naar 't WC-verhaal =)

koen

da wc verhaal zal wel gortig zijn!!

sara idd niks veranderd he! ni kunnen parkeren, verloren lopen, .. er zijn voor je vrienden! (das mooi en lief he van mij :p) maar er is een ding dat ik niet zo associeer bij jou... een gezelschapspel winnen ;):p

all heil to the sara :)