liverpool.reismee.nl

toeristen in liverpool...

Hello hello!

De laatste dagen hebben we hier wat de toerist uitgehangen in Liverpool!
Met onze kaart en fototoestel in de aanslag (zoals echte toeristen dus!) bezochten we vrijdag de Anglicaanse kathedraal van Liverpool. Dit is de grootste van het Verenigd Koninkrijk en de vijfde grootste van de wereld. We beklommen de toren (de beklimming bestond vooral uit het nemen van de lift) vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over gans Liverpool en de Mersey rivier. We waren er ook getuige van een huwelijksaanzoek! :-)
Zaterdag bezochten we het Albert Dock en Liverpool One (het grootste shoppingscentrum van Europa!).
Zondag hadden we tickets gereserveerd voor de Yellow Duckmarine. Een amfibievoertuig dat eerst een stadsrondrit maakt van een half uur langs de belangrijkste bezienswaardigheden van Liverpool en dan een half uur rondvaart doorheen de docks. De gids was een enthousiaste moppentapper, maar we realiseerden ons dat er nog veel werk was aan ons Engels, aangezien we maar de helft van de moppen begrepen.. (of nog veel werk aan ons gevoel voor humor ;-) ). Nadien wandelden we langs Mathew Street terug naar huis. Mathew street is de straat van the cavern pub & club, waar de beatles begonnen zijn!
Voor diegene die nog in twijfel staan of ze ons zouden bezoeken: je ziet er is hier vanalles te beleven! :-)

Gisterenavond was er ook de eerste ‘facebook Erasmus bijeenkomst' en het was een groot succes! Polen, Duitsland, Nederland, Spanje, Frankrijk en België waren vertegenwoordigd. We ontdekten dat de meeste Erasmusstudenten studeren aan Liverpool University en niet aan John Moores University zoals wij. Het werd een toffe avond en na het bezoek aan de pub zetten we de avond voort in de 'student guild' waar er een grote studentenfuif geprogrammeerd stond.
En we hebben ons goed geamuseerd! => voor herhaling vatbaar :-)

Greetings!

Sam en Sara

Kristel

Beste Sam en Sara,

Echt een plezier van en over jullie te lezen. Ik merk al dat deze Erasmus maanden jullie een schat van ervaring brengen. En hoe studeren ontdekken is...hoop dat er nog veel nieuwe en toffe dingen op jullie afkomen!

Het allerbeste,

Kristel

Astrid

Toooof da ge ons kodakske gebruikt!!! XXX